Kategorie

Klasy 7-8

Czy po przeczytaniu „Balladyny” Juliusza Słowackiego  zastanawiasz się, o czym była książka i jaki jest sens czytania utworu, którego nie rozumiesz? Albo okazuje się, że to, co wydawało się oczywiste, jednak zostało błędnie zinterpretowane przez Ciebie? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

89.00 

Czy po przeczytaniu „Dziadów” cz. II Adama Mickiewicza  zastanawiasz się, o czym była książka i jaki jest sens czytania utworu, którego nie rozumiesz? Co fascynującego jest w przywoływaniu duchów i rozmowie z nimi? Czy z tej mrocznej historii można się czegoś nauczyć? Dlaczego to, co wydawało się oczywiste, jednak zostało błędnie zinterpretowane przez Ciebie? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

79.00 

Czy po przeczytaniu utworów wierszowanych, takich jak fraszki Jana Kochanowskiego,  masz trudności w ich interpretacji? Być może nie potrafisz odszukać i nazwać środków poetyckich (stylistycznych).   A może trudno jest Ci zapamiętać o czym była każda z przeczytanych fraszek, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

49.00 

Czy trudno jest Ci przebrnąć przez pierwsze strony „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego? A może zastanawiasz się, w jaki sposób zapamiętać liczne akcje Małego Sabotażu i akcje dywersyjne i czym się one różnią? Co interesującego i niezwykłego jest w historiach głównych bohaterów: Alka, Zośki i Rudego? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona, pseudonimy i losy bohaterów.

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

89.00 

Czy po przeczytaniu „Latarnika” Henryka Sienkiewicza  zastanawiasz się co fascynującego jest w życiorysie Skawińskiego? Dlaczego bohater, nie mógł zaznać spokoju mimo licznych prób? A może trudno jest Ci zapamiętać kolejność zdarzeń w opisanej historii głównego bohatera lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

59.00 

Czy po przeczytaniu „Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exypéry’ego zastanawiasz się, o czym była książka i jaki jest sens czytania utworu, którego nie rozumiesz? Co ciekawego i niezwykłego jest w historii małego chłopca, który lata z asteroidy na asteroidę i gada z lisem? Albo okazuje się, że to, co wydawało się oczywiste, jednak zostało błędnie zinterpretowane przez Ciebie, bo jak rozumieć słowa, że: „[…]dobrze widzi się tylko sercem. To, co najważniejsze, jest niewidoczne dla oczu.”? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

89.00 

Czy po przeczytaniu „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa  zastanawiasz się co fascynującego jest w podróży zrzędzącego i skąpego starca z duchami? Dlaczego Ebenezer Scrooge nienawidził Bożego Narodzenia, mimo że jest to radosny czas. A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

89.00 

Czy po przeczytaniu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza zastanawiasz się, o czym była epopeja narodowa i jaki jest sens czytania utworu, którego nie rozumiesz? Co niezwykłego jest w historii Jacka Soplicy (księdza Robaka), który ukrywa się pod habitem zakonnika i dlaczego co chwilę pojawia się przymiotnik ostatni. Czy to normalne, że dwudziestoletni Tadeusz zakochuje się w czternastoletniej Zosi, a jego stryj nalega na szybkie zaręczyny? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

139.00 

Czy po przeczytaniu „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza zastanawiasz się, które wątki i postaci były fikcyjne, a które są potwierdzone w źródłach historycznych? Czy Petroniusz rzeczywiście istniał, czy jest to tylko wymyślona postać przez autora? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

139.00 

Czy po przeczytaniu utworu, takiego jak „Reduta Ordona” Adama Mickiewicza,  masz trudności w jego interpretacji? Być może nie potrafisz odszukać i nazwać środków poetyckich (stylistycznych). 
A może trudno jest Ci zapamiętać o czym był utwór, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

29.00 

Czy po przeczytaniu utworu, takiego jak „Śmierć Pułkownika Adama Mickiewicza,  masz trudności w jego interpretacji? Być może nie potrafisz odszukać i nazwać środków poetyckich (stylistycznych). 
A może trudno jest Ci zapamiętać o czym był utwór, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

35.00 

Czy po przeczytaniu utworu, takiego jak „Świtezianka” Adama Mickiewicza,  masz trudności w jego interpretacji? Być może nie potrafisz odszukać i nazwać środków poetyckich (stylistycznych). 
A może trudno jest Ci zapamiętać o czym był utwór, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

29.00 

Czy po przeczytaniu utworów wierszowanych, takich jak treny Jana Kochanowskiego, nie rozumiesz ich wyjątkowości i masz trudności w ich interpretacji? Być może nie potrafisz prawidłowo wyjaśnić metafor w nich zawartych lub odszukać i nazwać środków poetyckich (stylistycznych).   A może trudno jest Ci zapamiętać o czym był każdy z przeczytanych trenów, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

49.00 

Czy po przeczytaniu „Zemsty” Aleksandra Fredry zastanawiasz się, o czym była lektura i jaki jest sens czytania utworu, którego nie rozumiesz? Co zabawnego jest w historii dwóch kłócących się sąsiadów – Cześnika Raptusiewicza i Rejenta Milczka? Czy to możliwe, że Cześnik mógłby ożenić się ze swoją bratanicą? A może trudno jest Ci zapamiętać imiona i losy bohaterów lub przebrnąć przez pierwsze strony lektury, mimo że zależy Ci na dobrych ocenach i na wysokim wyniku z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego?

Zapamiętaj, to może się zmienić! Mam dla Ciebie rozwiązanie.

89.00 

Opis kategorii.